Zašto zeleni?
Biljna prehrana smanjuje rizik od oboljenja od raka, dijabetesa, bolesti srca i krvnih žila i pretilosti. Unošenje više vlakana i antioksidanta iz voća i povrća pridonosi poboljšanju zdravlja i imuniteta. Biljna prehrana pomaže i smanjenju zagađenja okoliša, globalnog zatopljenja i očuvanju dragocjenih resursa pitke vode.
NEKE PREDNOSTI:
Ne samo da je Zeleni ponedjeljak jednostavan za sudjelovanje, već ujedno nudi znatne zdravstvene prednosti! Bolesti srca, raka, moždanog udara i dijabetesa su četiri vodeće ubojice. Ne jesti meso samo jedan dan u tjednu odličan je početak borbe protiv tih bolesti, za vas i vašu obitelj. Pogledajmo malo pobliže zašto bi se svi trebali uključiti u Zeleni ponedjeljak.
SMANJIMO SRČANE BOLESTI: Grah, grašak, orašasti plodovi i sjemenke sadrže malo ili ništa zasićenih masnoća. Smanjenje zasićenih masnoća može pomoći da zadržite svoj niski kolesterol i smanjite rizik od kardiovaskularnih bolesti.
http://www.jhsph.edu/bin/k/y/FINALErlingerFINAL.pdf
OGRANIČENJE RIZIKA OD RAKA: Stotine studija sugerira da prehrana bogata voćem i povrćem može smanjiti rizik od raka. Potrošnja mesa povezana je s rakom debeloga crijeva.
http://www.cancerproject.org/diet_cancer/facts/meat.php
http://www.plosmedicine.org/article/info:doi/10.1371/journal.pmed.0040325
BORBA PROTIV DIJABETESA: Istraživanja pokazuju da prehrana zasnovana na namirnicama biljnoga podrijetla može smanjiti rizik od dijabetesa tipa 2.
http://www.springerlink.com/content/v1h7374736t010t0/
OBUZDAVANJE PRETILOSTI: Ljudi na vegetarijanskoj prehrani imaju znatno nižu tjelesnu težinu i indeks tjelesne mase. Biljna prehrana je odličan izvor vlakana (koji nisu prisutni u proizvodima životinjskoga podrijetla). Vlakna vam daju osjećaj sitosti, s manjim unosom kalorija i manjom mogućnošću prejedanja.
http://www.ars.usda.gov/SP2UserFiles/Place/12355000/pdf/usualintaketables2001-02.pdf
ŽIVITE DUŽE: Potrošnja mesa povezana je s povećanjem ukupne smrtnosti, smrtnosti od raka i kardiovaskularnih bolesti.
http://www.nytimes.com/2009/04/28/health/28brod.html
POBOLJŠANJE VAŠE PREHRANE: Konzumiranje mahunarki i žitarica rezultira višim unosom vlakana, proteina, folne kiseline, cinka, željeza i magnezija s nižim unosom zasićenih masnoća i ukupnih masnoća.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19394480
Česta pitanja
1. Trebam li se brinuti hoću li dobiti dovoljno proteina na Zeleni ponedjeljak?
Ne. Istraživanja su pokazala da veganska prehrana pruža idealnu količinu proteina, a koja je u skladu s preporukama Svjetske zdravstvene organizacije i Ministarstva zdravstva Velike Britanije. Hrana koja
Saznajte više...Vegehop
Dobra vijest - 20% jeftiniji obroci ponedjeljkom
VEGEHOP RESTORAN SE PRIDRUŽIO KAMPANJI 'ZELENI PONEDJELJAK'
Od 6. rujna 2010. godine vegetarijanski restoran Vegehop pridružuje se akciji i inicijativi mnogih svjetskih gradova koji su odlučili izbaciti meso iz j
Saznajte više...